Η εργοθεραπεία σαν ανθρωποκεντρικό επάγγελμα υγείας, είναι το μόνο που βοηθάει τα παιδιά να εμπλακούν σε δραστηριότητες που θέλουν, χρειάζεται ή αναμένεται να κάνουν για την ηλικία τους, μέσα από τη θεραπευτική χρήση καθημερινών δραστηριοτήτων (έργα).
Ο εργοθεραπευτής βοηθάει το παιδί να ζήσει τη ζωή του στο έπακρο ανεξάρτητα από την πάθηση, αναπηρία ή μειονεξία που πιθανόν αντιμετωπίζει. Δεν προσπαθεί μόνο να βελτιώσει ή να αλλάξει τις ικανότητες του παιδιού για να εμπλακεί σε έργα που επιθυμεί, αλλά αλλάζει και τροποποιεί και το ίδιο το έργο ή το περιβάλλον του παιδιού για να μπορέσει να ταιριάξει στις δυνατότητες του.
Δυσκολίες που μπορεί να μαρτυρούν την ανάγκη εργοθεραπευτικής παρέμβασης.
- Έχει έντονες δυσκολίες με την αλλαγή πάνας
- Δεν του αρέσει η παραμονή σε πρηνή θέση (μπρούμυτα)
- Αποφεύγει την βλεμματική επαφή και την αλληλεπίδραση με ενηλίκους ή συνομηλίκους
- Έχει αυστηρές ρουτίνες που δυσκολεύουν την καθημερινότητα
- Δείχνει σαν να μην ακούει εντολές και οδηγίες
- Δεν του αρέσει το μπάνιο ή ρουτίνες υγιεινής, π.χ. κόψιμο νυχιών, χτένισμα μαλλιών
- Αποφεύγει την επαφή με συγκεκριμένες υφές ή αγγίγματα
- Δυσκολεύεται να φάει μεγάλη ποικιλία φαγητών
- Είναι αδέξιο, πέφτει κάτω ή χτυπάει συχνά
- Εμφανίζει άρνηση να κάνει κούνια, να πηδήξει, να σκαρφαλώσει
- Είναι πολύ κινητικό, ακόμα και σε καταστάσεις που δεν το απαιτούν, π.χ. κατά τη διάρκεια του φαγητού, της μελέτης ή του μαθήματος στο σχολείο
- Αργεί υπερβολικά να τελειώσει τις σχολικές εργασίες του εντός και εκτός τάξης
- Παίζει κυρίως με παιχνίδια μικρότερης ηλικίας
- Δεν συγκρατεί σωστά το μολύβι κατά τη ζωγραφική ή τη γραφή
- Τα γράμματα του είναι δυσανάγνωστα
- Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς (όπως το 3 και το ε)
- Δυσκολεύεται να κάνει φίλους
- Εμφανίζει έντονα ξεσπάσματα, που δεν μπορείτε να αιτιολογήσετε και τα οποία διαταράσσουν την καθημερινότητα
- Δυσκολεύεται να ισορροπήσει και να προσανατολιστεί
- Είναι ανοργάνωτο
- Δυσκολεύεται να χειριστεί εργαλεία, όπως ψαλίδι, κατσαβίδι, πιρούνι
- Δυσκολεύεται να αποχωριστεί την πάνα
- Δυσκολεύεται στην ολοκλήρωση καθημερινών δραστηριοτήτων (π.χ. κούμπωμα κουπιών ή φερμουάρ, ένδυση-απόδυση)
Υπηρεσίες που παρέχονται στο κέντρο μας
- Εκτεταμένη αξιολόγηση μέσα από σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία και κλινικές παρατηρήσεις και ερμηνεία των δυσκολιών του παιδιού.
- Θέσπιση στόχων σε συνεργασία με την οικογένεια, οι οποίοι είναι μοναδικοί και εξατομικευμένοι για το κάθε παιδί.
- Συμβουλευτική οικογένειας και τροποποιήσεις ή προσαρμογές στο χώρο του σπιτιού, αν κριθεί απαραίτητο, με σκοπό τη βέλτιστη πρόοδο του παιδιού
- Επαφή με το σχολικό περιβάλλον και άλλους ειδικούς που παρακολουθούν το παιδί για την γενίκευση της παρέμβασης και την κοινή προσέγγιση σε όλα τα πλαίσια
- Εξειδικευμένη και μοναδικά σχεδιασμένη θεραπευτική παρέμβαση
- Επαναξιολόγηση της εξέλιξης του παιδιού, αναθεώρηση στόχων ή θέσπιση νέων.