Φανουράκη Παγώνα (Πένυ) - Υπεύθυνη Τμημάτων Καθημερινής Μελέτης
Ονομάζομαι Φανουράκη Παγώνα και είμαι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο τέταρτο ακαδημαϊκό έτος με βαθμό πτυχίου 7,57. Από πολύ νεαρή ηλικία, είχα έντονο ενδιαφέρον για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και όπως ήταν φυσικό οι επιστήμες αγωγής ήταν πρωταρχικός στόχος για έμενα στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου παρακολούθησα μαθήματα που αφορούσαν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και συγκεκριμένα
- Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές διαταραχές στην σχολική ηλικία
- Αναπτυξιακές διαταραχές
- Σχολική Συμβουλευτική για παιδιά με Ιδιαίτερες Δυσκολίες/ Διαταραχές,
τα οποία μου δημιούργησαν έντονο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τομέα. Με αφορμή αυτό, λοιπόν, αποφάσισα να παρακολουθήσω, παράλληλα με τη σχολή μου, το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο ολοκλήρωσα με επιτυχία.
Ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές σπουδές μου και επιθυμώντας να ενισχύσω τις γνώσεις μου πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, ξεκίνησα το διετές «Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και αυτή τη στιγμή διανύω το δεύτερο έτος φοίτησης.
Διαθέτω αξιόλογη εμπειρία στον τομέα τις εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στην καθημερινή μελέτη των παιδιών, καθώς, κατά τα χρόνια της φοίτησης μου στο Πανεπιστήμιο, είχα αναλάβει την προετοιμασία μαθητών για τις υποχρεώσεις τους στο σχολείο, σε καθημερινή βάση. Έπειτα, εργάστηκα σε τμήμα μελέτης φροντιστηρίου, που αφορούσε προετοιμασίας και δημιουργικής απασχόλησης μαθητών Δημοτικού.
Τα τμήματα καθημερινής μελέτης στην "Αρωγή" αποτελούν μια ξεχωριστή εμπειρία για εμένα καθώς με την βοήθεια των εργοθεραπευτών του κέντρου προσπαθούμε να καλύπτουμε όλες τις αισθητηριακές ανάγκες των μαθητών κατά τη διάρκεια της μελέτης τους και με αυτό τον τρόπο να μεγιστοποιούμε την απόδοση τους.
Καργάκη Μαρία - Βοηθός Εργοθεραπείας
Ονομάζομαι Καργάκη Μαρία. Έχω ολοκληρώσει τις σπουδές μου ως Βοηθός Εργοθεραπείας στο ΙΕΚ Ακμή. Παράλληλα, φοιτώ στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Κατά τη διάρκεια φοίτησής μου ως Βοηθός Εργοθεραπείας παρακολούθησα σεμινάρια που άπτονται ποικίλων θεμάτων της παιδικής ανάπτυξης, όπως είναι η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, γραφοκινητικές δυσκολίες κ.α. Πραγματοποίησα την κλινική και πρακτική μου άσκηση σε ιδιωτικά παιδιατρικά πλαίσια, όπου είχα την ευκαιρία να εργαστώ με παιδιά με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Διάσπαση προσοχής (ΔΕΠ-Υ) και Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού.
Στην προσπάθεια συνεχούς εξέλιξης παραλουθώ σεμινάρια και εκπαιδεύσεις σχετικά με αναπτυξιακές διαταραχές, όπως
- "Δυσκολίες αυτορύθμισης στον αυτισμό λόγω των διαταραχών αισθητηριακή επεξεργασίας", Uplearning, 2023
- "ΔΕΠ-Υ", Άρθρωσις, 2024
Η εργασία μου στην «Αρωγή» με εξελίσσει καθημερινά και η δυνατότητα να προσφέρω σε παιδιά και να τα βλέπω να εξελίσσονται με γεμίζει ικανοποίηση και χαρά.
Justyna (Ιουστίνα) Majewska - Ψυχολόγος, MSc, Υπεύθυνη Ομάδων Κοινωνικών Δεξιοτήτων
Ονομάζομαι Justyna (Ιουστίνα) Majewska, είμαι ψυχολόγος με ειδίκευση στην κλινική ψυχολογία, την πνευματική ψυχολογία και χρησιμοποιώ μια ολιστική προσέγγιση στην κατανόηση της υγείας. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Πολωνία. Ζω στην Κρήτη 18 χρόνια. Είμαι μητέρα διδύμων με ειδικές ανάγκες.
Είμαι απόφοιτη του Πανεπιστημίου της Σιλεσίας στην Πολωνία. Ολοκλήρωσα το πρόγραμμα σπουδών“Acceptance & Commitment Therapy” και το πρόγραμμα εκπαίδευσης με τίτλο "Σώμα. Σχέσεις. Υγεία" - ένα μάθημα θεραπείας τραύματος βασισμένο στη διαπροσωπική νευροβιολογία, στην Πολωνία. Είμαι, επίσης, θεραπεύτρια “Dream Journey” - μια μέθοδος που χρησιμοποιεί τη θεραπευτική δύναμη του ασυνείδητου. Αυτή τη στιγμή παρακολουθώ μία ψυχοθεραπευτική εκπαίδευση στην “Sandplay Therapy” στην Ελλάδα - μια τεχνική αναλυτικής ψυχοθεραπείας που χρησιμοποιεί τη δημιουργική διαδικασία και επιτρέπει την εργασία με ασυνείδητο υλικό.
Απέκτησα την επαγγελματική μου εμπειρία δουλεύοντας με παιδιά και ενήλικες στο “Κέντρο Κοινωνικής Αποκατάστασης και Εξειδικευμένης Συμβουλευτικής” στην Πολωνία, υποστηρίζοντας οικογένειες σε ψυχολογικές κρίσεις. Έχω εργαστεί στο “Νοσοκομείο Ψυχικής Υγείας” στο Κατοβίτσε και στο “Καταφύγιο Αστέγων” για άστεγα άτομα σε κρίση. Τέλος, τα τελευταία 16 χρόνια εργάζομαι με ενήλικες σε ατομικές συνεδρίες, υπό συνεχή εποπτεία, καθώς η δια βίου εκπαίδευση είναι εξαιρετικής σημασίας για εμένα.
Οι καιροί που ζούμε χαρακτηρίζονται από χάος, άγχος και έλλειψη προβλεψιμότητας και είναι ακόμη πιο δύσκολο για τα παιδιά να παραμείνουν συνδεδεμένα με τον κόσμο, όταν οι γονείς συχνά παλεύουν με τις δικές τους δυσκολίες. Για μένα, το ομαδικό πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων είναι ένα σημαντικό στοιχείο υγιούς ανάπτυξης και δημιουργίας σχέσεων με τους άλλους, τόσο τους συνομηλίκους όσο και τους ενηλίκους.
Καλαϊτζάκη Χριστίνα - Ψυχολόγος
Ονομάζομαι Χριστίνα Καλαϊτζάκη και είμαι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στο πλαίσιο των προπτυχιακών μου σπουδών παρακολούθησα μαθήματα ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα:
- "Συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές στην σχολική ηλικία”, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
- "Αναπτυξιακές διαταραχές”, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
- ¨Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή¨, Τμήματος Ψυχολογίας
και το σεμινάριο ¨Αναπτυξιακή ψυχολογία παιδιού και βρέφους¨.
Το καλοκαίρι του 2023, πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση, σε ιδιωτική παιδιατρική δομή του Ηρακλείου Κρήτης με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Κατά τη διάρκεια την πρακτικής μου, συνειδητοποίησα ότι ο τομέας της ειδικής αγωγής είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα μου επομένως αποφάσισα να παρακολουθήσω ένα 10μηνο σεμινάριο με τίτλο ¨Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση¨ από το Πάντειο Πανεπιστήμιο το οποίο ολοκλήρωσα τον Αύγουστο του 2024. Ακόμη, κατά τη διάρκεια της πρακτικής μου, μου δημιουργήθηκε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο τρόπος που τα παιδιά απεικονίζουν την πραγματικότητα και το βίωμα τους μέσω της ζωγραφικής. Γι΄ αυτό το λόγο παρακολουθώ το σεμινάριο με θέμα ¨Ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος¨.
Σε μία κοινωνία που ολοένα οι διανθρώπινες σχέσεις γίνονται τυπικές και απρόσωπες είναι σημαντικό να δίνεται βάρος στην ουσιαστική σύνδεση με τον συνάνθρωπο , το μοίρασμα του βιώματος και την ενσυναίσθηση. Αυτός είναι και ο στόχος των ομάδων κοινωνικών δεξιοτήτων, το πέρασμα από το «εγώ» στο «εμείς» μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.